Alright Folks!

Er världsvane favorit-världsartist är nu tillbaka med ännu ett fantastiskt blogginlägg! Denna gång från Köpcentrernas paradis Singapore. Klockan är nu 17:00 och denna dag har han inlett som följande: Kliva upp klockan 13:30 (som en nyvaken orakad övervintrad björn pga en akupunkturbehandling och världens längsta dag i Kuala Lumpur) Efter att ha duschat, ätit en frukost bestående av melon, ananas och te samt magtabletter så insåg han hur hungrig han egentligen var. Så efter en snabb ekvation och tankeverksamhet begav han sig ut i Singapore för att söka föda. Det blev en asiatisk soppa som knappt Singaporianerna själva kunde uttala namnet på och en cesarsallad. (casarsalladen var mest ett säkert kort och blan B ifall soppan skulle smaka urk) De resterade 3 timmarna gick ut på att köpa skitgrejor och leta efter gratis internet. Nu sitter han på Starbucks på ett internetkonto som han så tacksamt fick låna av en vänlig flicka.

På min att-göra-lista idag så finns det lite tråk att bocka av, Listerine, blekmedel, maila och köpa plackers (verkar heeelt omöjligt, alla sorter jag prövat är kassa. Antagligen så är de gjorda för otroligt små asiatiska tänder, eller omänsligt glesa tänder. Hur fan ska man kunna använda en tandtråd som är så grov att den borde heta tandrep?)
Nåja, Jag får väl passa på att istället skaffa lite hål i tänderna här så att folktandvården i Orsa har något att göra när jag kommer hem. Denna kväll ligger också för mina fötter med otroliga möjligheter nu när jag på AIDA: skeppet där drömmar går i uppfyllelse. Antingen så kanske jag ska ringa Filippinen och sångaren Paul och se om han vill leka med mig, eller så ska jag dricka skumpa i hytten eller kanske gå ut och härja på stan. hmm... svåra val.

Jag skulle ju också kunna ta tillfället i akt och berätta lite om min dag igår. Klockan 08:00 (fruktansvärt tidigt jag vet, jag sa ju åt mig själv efter Vimmerby att jag aldrig skulle gå upp så tidigt någon gång till i hela mitt liv) gick jag upp och åt tysk frukost (korv, korv, korv, varm yoghurt med gamla jordgubbar (eller några andra röda bär, svårt att se vilken sort det var) och nutellamacka) sen hoppade jag in i en taxi tillsammans med Katharina (rökande föreläsare om asiatisk kultur bla.) Michael (rökande kort och tjock scentekniker med högt blodtryck) Il Doctore (Rökande kort och tjock italiensk doktor) och Mattias (rökande lång tysk doktor med ryggsäck) Vi begav oss till Kuala Lumpur med Katharina som Guide, hon visade oss twin towers, vi åt god mat och vi gick till en akumpunktör. Denna akupunktör var lite av höjdpunkten på dagen. Michael var där på återbesök pga sitt blodtryck, Jag ville testa och doktorerna ville sitta och vara skeptiska och veta bäst om allt. besöket gick till som följande:

Jag fick lägga mig på en säng, som kom en liten tant och bad mig hålla i en metallklump i form av ett batteri typ, kopplad till en konstig apparat, det tog hon en annan batteripryl och duttade på mina handleder och fotleder och rabblade nummer medans hennes kompis skrev ner dessa nummer. Sen sa hon att jag hade hög syraproduktion i min mage, tack jag vet sa jag, sen sa hon att jag är spänd i käken, tack det vet jag också sa jag, sen sa hon att jag äter för mycket mjöl tack det vet jag också sa jag (det enda som finns att äta efter föreställningarna är ju pizza, bröd och mackor) sen sa hon att jag har problem med utsidan av vänster ben när jag tränar fysiskt och dansar, tack det har jag vetat i 4 år sa jag, sen sa hon att jag var fött perfektionist, tack sa jag igen. Sen stoppade hon in lite nålar i mig och drog på lite ström genom dem. Efter 20 minuter stängde hon av strömmen, tack sa jag och ramlade ur sängen och snubblade sakta ut till de andra. Där satte jag mig på en stol och tittade rakt fram i 45 minuter innan det var dags at åka hem igen. Väl framme på båten så åt jag snabbt (inget bröd) och sluddrade sedan mig igenom ett genomdrag och en föreställning.

Nu håller jag på att Kissa ner mig så jag måste tyvärr avsluta och leta upp en mugg.
puss och kram

3 kommentarer

hans p

23 Jan 2011 22:20

mycket intressant, inte någon typisk reseskildring från Singapore, men då hade den inte heller varit värd att skrivas. du går bakom turistkulisserna och låter lokalbefolkningen ta pulsen på dig.

man frågar sig hur hon kunde veta allt om dig bara du höll i den där konstiga kontakten men maskinen var fm uppkopplad till sjukstugan i Orsa och journalarkivet. sen var det bara att läsa innantill.



men det som gjorde mig mest intryck på mig var att du hade skrivit kissa med stort K. jag känner mig som den gamla damen när jag säger att det tyder på en orientalisk medvetenhet om vikten av att ha sina kroppsvätskor i balans. och jag anar redan ditt svar, att det visste du redan, va?

Lill-Tovis

27 Jan 2011 21:37

Underbart att höra lite hur din vardag ser ut. Mamma tycker nog att du ska strunta i tandtråden för hon skulle bli överlycklig av ett besök av sin favvo-Micke :) Här i Götet börjar vi bli VÄLDIGT trötta på vintern som vi just nu inte ser något slut på. Men min vardag förgylls med blöjbyten och barnskrik i ett (förskolevikarie) men trivs som tusan med det och har bestämt mig för att denna sysselsättninging ska bli min framtid som yrke :) Hoppas att vi ses något i sommar för då skulle du väl glädja oss med ett Svearike-besök? Stor kram till dig Skattis :)

Micke

30 Jan 2011 10:32

Lill-Tovis!

Jag kan nog trycka in ett besök hos henne endå. :-) Rutinkoll är ju alltid bra! Kul Att du trivs med ditt jobb! Det är ju grymt. Jag har bestämt mig att fira midsommar i Dalarna i år så klart kommer vi att ses! Det blir midsommar i skattungbyn och midsommardagen i Leksand. Precis som det ska vara. Ska försöka sjunga något åxå. Jag har en liten ide att sjunga något med Kören som bakgrund, det vore skoj somfan. Ser fram emot att träffa dig igen! många kramar till dig!

Kommentera

Publiceras ej