Jag sitter på ett kafe' i Penang och väntar på att min mobil ska bli snabbare... Jag har lämnat in min nokia till en snubbe som lovade att han skulle snabba upp den lite (den går sjukt segt nu). Så jag fördriver tiden i två timmar medans han pillar med min telefon. Hittils så har jag ätit en sjukt fet paj så jag känner hur olja dryper ur mina porer och nu smuttar jag på en kaffe.

Vi har haft två svettiga veckor premiärer igen på båtn eftersom vi bytte fyra solister nyligen plus en dansare. De nya solisterna är jättegulliga och erfarna så det är en skön och avslappnad stämning i ensemblen nu vilket är underbart. Den ena är en 35årig make-up-artist från tyskland, han har jobbat 7 år med detta. Sen har vi en australiensk böna som också har jobbat aslänge. Den tredje är en skådespelare från Holland som är inne på sitt andra kontrakt på love boat men han är han jobbat sjukt länge som artist i övrigt så han bidrar också med ett lugn bland alla dessa stressade, lynniga tyskar. Den enda oskulden i gänget är vår lilla söta Danska, som är begåvad med en grym röst. Hon genomgår just nu en liten livskris (precis som alla andra gör sitt första kontrakt här) men hon kommer att bli kalasbra.

Två andra personer följde med dessa solister ombord dessa två veckor. Den ena var en koreograf vid namn David och person nummer två var såklart: Den fruktade RYSSEN!  (För er som har följt denna blogg vet att jag och denna "RYSS" inte riktigt kommit överrens de gånger vi har försökt jobba ihop. Så det var med spänning jag inväntade dessa två veckor.

Efter vårt första genomdrag dag ett så gjorde jag alla smågrejer som de var noga med när jag först jobbade med dem, jag hade armen i exakt rätt vinkel, började gå över scenen med vänster ben först, håller ut tonen 3 slag även om det beror på ett skrivfel i noterna etc. Efter det kom ryssen fram till mig och ville att jag skulle göra lite mer som jag ville, vara lite mer mig själv. "Jaha.. nu passar det" tänkte jag tyst för mig själv, Kanske han fattar nu att om man följer alla deras instruktioner så ser man faktiskt ut som en marionettdocka på scenen oavsett hur mycket karisma man har. jaja.. sagt och gjort, jag sket i alla notes och gjorde som jag ville göra från början 4 månader sedan. Oj vad glada de blev och öste rosor och berömmelser över mig, nu var allt frid och fröjd och jag var helt plötsligt en fantastisk scenpersonlighet. haha...
Så dessa två veckor blev en dans på rosor, jag fick göra lite som jag ville, Ryssen hade fullt upp med sitt nya projekt Danskan, och på sina lediga tider ägnade han åt att ge mig beröm be mig göra ännu mer som jag ville.
När de 14 dagar senare lämnade båten så gjorde de båda det med orden att jag var den bästa m3 de någonsin jobbat med och de önskade att de kunde få jobba med mig igen oavsett i vilket sammanhang det än må vara.

Så slutet gott allting gott skulle man kunna säga om denna ryssen-och-svensken-såpan. 1-0 till mig!

Så slutet gott allting gott skulle man kunna säga

1 kommentarer

Syster yster den första

12 Mar 2011 21:02

Åååh, ryssen! Han måste vara så glad nu över att det var han som upptäckte dig o gjorde det till en stjärna. :)



Ta hand om dig o se upp för tsunamis.

Kommentera

Publiceras ej