Idag så har jag repat showen Die Reise zum Mittelpunkt der erde. I den så speler jag huvudrollen, en gammal professor som ska resa till jordens medelpunkt. Detta ska vara en slapstick- fars-show med väldigt konstig tysk humor. Jag ser inte det komiska i något hittils. Det är som en blandning av Stefan och Christer sex-humor, fast lägre lixom och en mellanstadieskolföreställning. Under hela repetitionen så hade jag en fornetiklärarinna som skrek åt mig vad jag skulle göra och hur jag skulle tänka, mina undertexter, handlingar, viljor etc. och i munnen på henne så skriker koreografen helt andra intruktioner.
Gör de så i morgon också så slår jag ihjäl dem.

Nu håller jag på att tvätta, det kostar mig över 60 svenska kronor. Det är dyyyyrt att tvätta. Igår prata jag med Sara. Det kostade 300:- Det är dyyyrt att prata. I morgon kommer mamma. Hon vill shoppa så det blir nog också dyrt. Alla dricker alkohol jämt här också, det blir också dyrt. Om man pratar hela tiden om hur mycket man ska dricka i Crew-baren efter showerna. Varför handlar alla jobb om hur full man ska bli efter jobbet? Det har jag aldrig förstått.
Antingen så skyller man på att "Idag har jag jobbat så hårt så då förtjänar jag banne mig en par glas vin ikväll" eller så försöker man hävda sig. "Jag kanske underhåller rika feta turister som yrke men jag kan faktiskt dricka jättemycket sprit och vara uppe hela natten".

Annars så är väl allt kalas antar jag. Mamma var här i några dagar och det var skönt att ha någon att gräla av sig på några dagar, eller vad säger du mamma? Va hade tre riktigt bra dagar med, gratis vin, alldeles för lite mat på restaurang, kissnödighet och temperaturskillnader i rum och kropp. :-)

Nu sitter Cafe'ägaren och övar tyska skällsord med mig. Han vill tydligen att jag ska bli bra på det. Jag håller nu på att lära mig "Du alle Flitzpeipe" och "Kackbratze"

over and out.

2 kommentarer

maria

12 Oct 2010 23:45

Skype. Det är gratis. Ett litet tips bara.. :)

birgittamamsen

14 Oct 2010 18:15

Tack mikael för att du är densamma även under dessa förhållanden,när du försöker gå in för jobbet på allvar trots att du har synpunkter på ett och annat. Det är starkt av dig! Och tack för att du lät mig dela din vardag under dessa dagar. Det var väldigt trevligt, mysigt, familjärt med lite gnissel t.o.m. och väldigt lite täcke på natten, burr... resesidenlakan i all ära....

Kommentera

Publiceras ej