Hej!

Jag sitter i köket i "skolan" där vi repeterar. Har inte asmycket tid så detta blir mest en liten brief sammanfattning av vad som hänt hittills så ni är med i matchen på vad som händer.

Jag bor på en paralellgata till Reeberbahn så jag bor granne med stripklubbar och gay sex shops. Vi har hunnit prövat skor och kört igenom en Eart Wind and Fire-show och Shlagershowen musikaliskt och idag så har vi kört igenom halva Eart Wind and Fire koreografiskt. Tempot på repetionerna är hysteriskt snabbt och väldigt tyskt. Missar man en ton som man blev korrigerad av dagen innan så tar den musikaliska ledaren det som en personlig förolämpning. Den musikaliska ledaren vi har är som klippt ur en bok med Tyska karikatyrer. Han är grå, biege och stel som tusan, bär manchesterbyxor och kavaj med förstärkningslappar på armbågarna. Och hanterar noter som om det var hans heliga skrift, (lite kulturkrock när man ska sjunga Eart Wind and Fire tycker jag, specielt när en tysk stackare har försökt att ta ut wailningar och noterat dem, de ska sjungas exakt som det är skrivna såklart.)

Vår koreograf är helt fantastisk åxå, tempot hon lär ut är asfort och hon lyckades byta från jätte glad till asförbannad på 2 sekunder, från ingenstans. (bara för att vi inte fattade vad hon sa eftersom hon kommer från ukraina och inte kan varken prata, uttala eller förstå engelska ord.) sen blev hon jätteglad igen från ingenstans en halvtimme senare. :-)

Annars så är allt frid och fröjd, jag trivs riktigt bra i hamburg, (det känns som att jag är med i filmen backbeat)Att sjunga varje dag igen är riktigt skoj och det känns som att min röst kommer att utvecklas mycket under den här tiden, likaså hastigheten som jag lär in koreografier. sen ska jag se om jag kan ordna ett mobilt internet (ifall det inte är asdyrt) så att jag kan skriva här på kvällarna.
Det endå tråkiga är att min rygg börjar att bli lite ledsen, jag vet inte riktigt varför, kanske för att jag inte har tränat så mycket på sista tiden, jag håller på att hitta gym här med har inte hittat något bra än. får se om det styrs sig kanske... Magen har sagt ifrån några gånger åxå men jag tror att han är glad igen. :-)

Har inte svarat på alla sms än heller som jag fått, men jag läser dem :-) så fortsätt gärna att skicka, jag behöver allt stöd jag kan få. :-)

Nu ska jag ut på stan. puss och kram alla vänner!
Kalle: Jag jobbar på min form, jag lovar!
Mamma: jag älskar dig och hoppas att du kommer och hälsar på, vi kan gå på beatlesmuseet här.
Pappa: jag älskar dig, ge mirjam en puss från mig.

//Mikael

1 kommentarer

mammabirgitta

18 Sep 2010 19:15

Älskar dig med Mikael, jag jobbar på ett besök. hoppas på shopping (inte på reeberbahn)

Kommentera

Publiceras ej