Idag så har jag faktiskt fått göra något som man kan kalla för "dansa". Jag har fått göra pas de bourré bland annat. Det är till en rock n' roll versionen av My Bonnie. När vi repeterat de 3 första 8:orna tre gånger så flåsade den cigarettberoende dansläraren. "OK guys, have a short breather, som water and we will do it AGAIN. GOD you are gonna get fit after doing this number". Jag och Fredrik som haft Ran i två år stod fortfarande i vilopuls och gick tillslut och drack lite vatten mest för att inte de andra skulle titta konstigt på oss.

Vad mer har hänt... Jo vi har repat på Disneyshowen. Där har jag många solon och enbart på tyska såklart. (Jag kan ju som sagt var inte tyska alls) Och så vill de att jag ska sjunga parodiopera på två nummer. (Jag som inte ens har ett vibrato, Förutom Sting så är jag den enda betalda sångaren utan vibrato) Min position "M3" är typ stjärnan i denna show också. Det känns väldigt skönt att då kunna visa sig från sina starka sidor.  Ta nummret Bella Notte till exempel. Istället för en kock som ser ut som Super Mario med Pavarotti-vibrato så kommer de att få en Goofy med en röst som en sticksåg.

Om ett par veckor så kommer de andra från vår Cast hit och det ska bli skoj. Hittils så har vi fått repa med ett gäng som ska på ett annat skepp, Det kör med vad de så stolt kallar IKEA-system här. vilket innebär att de slår ihop två halva Ensembler för att få en hyfsat hel.. detta resulterar i att vi har två F1 och saknar fortfarande 3 dansare och en M4. Men det gör också att jag får jobba med ännu fler roliga och konstiga människor eller kanske snarare karaktärer. Får man tråkigt på detta jobb så kan man alltid ta ett steg tillbaka och le inombords... :-)

På Lördag kommer mamma hit! Det ska bli skitkul, Vi ska dricka öl, shoppa och äta Sauerkraut.
Tack pappa för paketet! Det kom fram helt och fint, jag blev väldigt glad för tunnbrödet och kaviaren. :-)
Puss och kram på er alla!

Kommentera

Publiceras ej